Gymnasium

För några minuter sedan klickade jag på "bekräfta" inne på dexters hemsida. Jag kan nu alltså inte ändra mina val (1, 2 & 3 -handsval) inför gymnasiet. Det som återstår nu är att skriva ut det, skriva på och sedan lämna in det till skolans syv. Jag är helt säker på vad jag vill gå och är så redo för att lämna grundskolan bakom mig. Har gått på samma skola i snart 10 år om man räknar med förskoleklass, har sett samma bekanta ansikten, haft samma klasskamrater, sett samma byggnader, samma stad. Nu blir det förändring. Nytt folk, ny stad, ny väg till skolan, nya lektioner. Jag är så redo för detta att jag mer än gärna hade skippat hela vårterminen. Men nej, man kan ju inte vara 100% säker på att man kommer dit man vill. Men jag kan säga att jag verkligen inte är orolig för att INTE komma in. Så det känns bra alltihop, så skönt på något sätt. Har en "nu kan jag slappna av"-känsla i kroppen. 
 
Som förstahandsval sökte/valde jag Estet, media, film, foto på KLARA Gymnasium, Karlstad
Andrahand Estetik och media på Brogårdsskolan, Kristinehamn
Tredjehand Samhällsvetenskap på Brogårdsskolan, Kristinehamn
 
Detta är alltså mina val. Känns hur bra som helst. Nu kör vi, hejdå grundskolan och hej gymnasium!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin