Polen - iPhonebilder

Ni som är känsliga när det gäller Auschwitz osv kanske inte ska kolla då det är några bilder där ifrån.
Tisdag - Flög med ett rosa flygplan och satt obekvämt men det funkade. När vi kom fram åt vi på McDondlads vilket blev ett kaos rent utav för även fast vi hade ring och förbeställt så var det inte klart. Efter maten åkte vi till en saltgruva där allt bestod av salt och sedan var det vidare till hotellet, jag sov med Jennifer, Becca och Saga! :)
Onsdag - Nästa dag kollade vi gå judiska kvarter i Krakow, var inne i en synagogga och på en judsik kyrkogård och åkte i ett ghetto. Efter det var vi inne i Oscars Schindlers fabrik, det var typ som ett musseum om andra världskriget och hur det var för de som boddde i ghettot osv. Vi fick också veta lite om hur han räddade massa judar. På bilden högst upp till höger ser man hans kontor. Efter alla besök åkte vi in till torget i Krakow vilket var himla fint! :) På bilden längst ner till vänster står jag och Saga på torget och är glada. Sedan fick alla konfirmander gå runt själva där inne på stan men de flesta gick nog till den stora gallerian Krakowska. Vi fick också syn på en svävande kvinna.
Torsdag - Vi åkte buss till Auschwitz i supermycket dimma så man såg ingenting och busschaufören körde som en dåre som vanligt så jag mådde pissilla. Men när vi kom fram började vi med att kolla på en rätt så hemsk film. Sedan gick vi runt och kollade inne i Auschwitz med en giude som pratade i ett par hörlurar med oss. Det var intressant men samtidigt väldigt hemsk och lite jobbigt. Sedan åkte vi tre km har jag för mig och gick runt på Auschwitz II - Birkenau vilket jag tyckte var mycket hemskare än det första Auschwitz.
 
Fredag - Åkte till ett äventyrsbad och badade och hade det roligt. Slog dock i huvudet skit hårt i en vattenrutschkana men det gick bra. Var sedan tänkt att vi skulle till en marknad men så blev det inte och inte vet jag varför. Men vi åkte in till stan igen och gick runt där inne på torget och gallerian. Sedan på kvällen dansade vi polsk folkdans och hade superkul!
 
Lördag - Hemfärd!
 
Det jag köpte i polen var trosor, pyjamasshorts, en mjukisdress och godis! 
Kan också berätta att de kör som dårar i polen, ingen kan engelska och varje kväll fick vi pastasoppa till förätt. Men jag hade det super kul iallafall!
 
PS. Ångrar att jag inte tog med mej kameran, skulle ha får superfina bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin